Obchodní podmínky
Obchodní podmínky
společnosti DoGlove s.r.o.
se sídlem Denisovo náměstí 512/4, 746 01 Opava - Předměstí
IČ:22478264
právnická osoba podnikající dle živnostenského zákona zapsaná v obchodním rejstříku.
Kontaktní údaje:
adresa pro doručování: Denisovo náměstí 512/4, 746 01 Opava - Předměstí
adresa elektronické pošty: obchod@doglovecz.cz
telefon: +420 737 840 764
NĚKTERÉ DEFINICE
-
Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží;
-
Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení;
-
Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu;
-
DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů;
-
Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu;
-
Objednávka je Váš závazný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi;
-
Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv;
-
Kupující osoba nakupující na Našem E-shopu, právními předpisy označovaná jako kupující;
-
Zboží je vše, co můžete nakoupit na E-shopu.
Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, která naleznete zde https://www.doglovecz.cz/podminky-ochrany-osobnich-udaju/
Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ OBCHODNÍCH PODMÍNEK
-
Tyto všeobecné obchodní podmínky pro kupní smlouvy (dále jen „obchodní podmínky“) upravují práva a povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím při nákupu zboží od prodávajícího prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, tj. prostřednictvím e-shopu: www.doglovecz.cz telefonicky, případně prostřednictvím e-mailové komunikace.
-
Prodávajícím a provozovatelem e-shopu je obchodní společnost DoGlove s.r.o. se sídlem Denisovo náměstí 512/4, 746 01 Opava - Předměstí, Česká Republika, IČ: 22478264 (dále jen „prodávající“ ), právnická osoba podnikající dle živnostenského zákona zapsaná v obchodním rejstříku. Adresa sídla prodávajícího je: Denisovo náměstí 512/4, 746 01 Opava – Předměstí, Česká Republika.
-
Při nákupu Zboží je Kupujícího povinnost poskytnout Prodávajícímu všechny informace správně a pravdivě. Informace, které Kupující Prodávajícímu poskytl při objednání Zboží bude tedy považována za správné a pravdivé.
II.POSTUP PŘI UZAVÍRÁNÍ KUPNÍ SMLOUVY
-
Návrhem k uzavření Kupní smlouvy je umístění nabízeného Zboží Prodávajícím na stránky e-shopu, Kupní smlouva vzniká odesláním objednávky Kupujícím. Odesláním objednávky vyjadřuje Kupující souhlas s těmito VOP.
-
Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradí kupující. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradí za používání těchto prostředků (tedy zejména za přístup k internetu), žádné další náklady účtované Prodávajícím tedy nad rámec Celkové ceny nemusíte očekávat. Odesláním Objednávky souhlasí Kupující s tím, že prostředky komunikace na dálku Prodávající využívá.
-
Zboží v e-shopu je řádně označeno názvem a je zpravidla vyobrazeno společně se slovním popisem obsahujícím údaje o použitých materiálech a dalších vlastnostech Zboží s tím, že v případě, že je Zboží vyráběno v různých velikostech a barvách, má Kupující možnost vybrat odpovídající velikost i barvu před tím, než Zboží umístí do košíku.
-
Kupující provede výběr Zboží, včetně jeho barvy, velikosti a dalších parametrů, jsou-li tyto položky volitelné, a umístí Zboží do nákupního košíku tak, že klikne na tlačítko "do košíku". V rámci procesu objednávání Zboží má Kupující možnost se vracet k jednotlivým krokům za účelem provedení kontroly a případných oprav chyb v objednávce.
-
Do doby, než Kupující proces objednávání ukončí kliknutím na odkaz „Odeslat objednávku“ a objednávka se stane závaznou, má Kupující možnost v kterékoliv fázi objednávání Zboží zrušit tak, že přeruší provádění jednotlivých výše popsaných kroků vedoucích k objednání Zboží a opustí internetovou stránku, na níž se objednávka Zboží provádí (e-shop).
-
Po odeslání závazné objednávky Zboží obdrží Kupující na svou e-mailovou adresu, kterou uvedl v objednávce, potvrzení objednávky, v němž bude obsaženo mimo jiné číslo objednávky a shrnutí údajů uzavřené tak Kupní smlouvy.
-
V souvislosti s objednávkou Zboží může Prodávající kontaktovat Kupujícího telefonicky na telefonní číslo uvedené Kupujícím při provádění objednávky, a to v záležitostech souvisejících s plněním Kupní smlouvy.
-
Kupní smlouva je uzavřena pouze v českém jazyce.
-
Mohou nastat i případy, kdy Prodávající nebude moci Objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy Zboží není dostupné nebo případy, kdy objednáte větší počet kusů Zboží, než kolik je ze strany Prodávajícího umožněno. Informaci o maximálním počtu Zboží Kupujícímu však vždy v rámci E-shopu bude předem poskytnuto a nemělo by pro Kupujícího být tedy překvapivá. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nemůže Prodávajíc Objednávku potvrdit, bude Kupujícího kontaktovat a zašle Kupujícímu nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy nabídku zaslanou Prodávajícím, Kupující potvrdí.
-
V případě, že v rámci E-shopu nebo v Objednávce bude uvedena zjevně chybná Cena, není Prodávající povinnen Kupujícímu Zboží za tuto Cenu dodat ani v případě, kdy Kupující obdržel potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci Prodávající bude bezodkladně kontaktovat Kupujícího a zašle Kupujícímu nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Kupující novou nabídku potvrdí. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.
-
V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, Kupujícímu vzniká závazek k zaplacení Celkové ceny.
-
Objednávka Kupujícího je po svém potvrzení jako uzavřená Kupní smlouva mezi Kupujícím a Prodávajícím archivována za účelem jejího splnění a další evidence. V případě, že Kupující je registrován, je objednávka přístupná Kupujícímu po přihlášení do jeho Zákaznického účtu. Kupující má právo zrušit Kupní smlouvu bez jakýchkoli sankcí až do okamžiku odeslání Zboží. Tuto skutečnost je Kupující povinen Prodávajícímu oznámit e-mailem nebo telefonicky. Měnit objednávku a opravovat chyby lze do okamžiku předání Zboží k odeslání, s výjimkou změny způsobu platby, kterou lze provést pouze se souhlasem Prodávajícího.
-
V případě, že Kupující má zřízen Uživatelský účet, může učinit Objednávku jeho prostřednictvím. I v takovém případě má ale povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů. Způsob tvorby Objednávky je však totožný, jako v případě kupujícího bez Uživatelského účtu, výhodou však je, že není třeba opakovaně vyplňovat identifikační údaje Kupujícího.
-
V některých případech umožňuje Prodávající na nákup Zboží využít slevu. Pro poskytnutí slevy je třeba, aby Kupující v rámci návrhu Objednávky vyplnil údaje o této slevě do předem určeného pole. Pokud tak učiní, bude Kupujícímu Zboží poskytnuto se slevou.
III. UŽIVATELSKÝ ÚČET
-
Na základě registrace Kupujícího v rámci E-shopu může Kupující přistupovat do svého Uživatelského účtu.
-
Při registraci Uživatelského účtu je povinnost Kupujícího uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat.
-
Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových je povinností Kupujícího zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, nenese Prodávající za to žádnou odpovědnost.
-
Uživatelský účet je osobní, a Kupující tedy není oprávněn umožnit jeho využívání třetím osobám.
-
Uživatelský účet Kupujícího může Prodávající zrušit, a to zejména v případě, když jej více, než 12 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy poruší své povinnosti dle Smlouvy.
-
Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
IV. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
-
Cena je vždy uvedena v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a samozřejmě ve Smlouvě. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
-
Platba kupní ceny se provádí výhradně v korunách českých.
-
Platbu Celkové ceny budeme Prodávající požadovat po Kupujícím po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží. Úhradu Celkové ceny může Kupující provést následujícími způsoby:
-
Bankovním převodem - Informace pro provedení platby Prodávající zašle Kupujícímu po vyžádání.
-
Kartou online. V takovém případě probíhá platba přes platební bránu Shoptet Pay, přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány, které jsou dostupné na adrese: https://www.shoptetpay.com/cs/vseobecne-obchodni-podminky-shoptet-pay/
-
Dobírkou - V takovém případě dojde k platbě při doručení Zboží oproti předání Zboží. V případě platby dobírkou je Celková cena splatná při převzetí Zboží.
-
Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslána na e-mailovou adresu Kupujícího. Faktura bude též v Uživatelském úču.
-
Vlastnické právo ke Zboží na Kupujícího přechází až poté, co zaplatí Celkovou cenu a Zboží převezme. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena připsáním na účet Prodávajícího, v ostatních případech je zaplacena v okamžik provedení platby.
-
Prodávající si vyhrazuje právo měnit kupní ceny Zboží, které je nabízeno k prodeji prostřednictvím e-shopu, a pořádat reklamní slevové akce, to vše v souladu s platnými právními předpisy.
-
Prodávající poskytuje různé druhy slev (věrnostní, objemové, za použití slevových kódů apod.). Každou slevu lze uplatnit pouze jednou, pokud není výslovně uvedeno jinak. V případě vícenásobného použití nebo v případě, že sleva bude uplatněna v rozporu s pravidly dané slevy či akce, má Prodávající právo odmítnout takovou slevu uznat. Kupující bude informován a bude mu nabídnuta možnost vyřídit objednávku bez této slevy.
-
Slevový kód - V jedné objednávce může být uplatněn pouze jeden slevový kód
V. DODACÍ PODMÍNKY
-
Dodací lhůta je závislá na dostupnosti produktu a druhu objednaného zboží. U zboží běžně dostupného a zboží, které má prodávající skladem, probíhá odeslání zásilky zpravidla do 1-2 pracovních dnů od uzavření kupní smlouvy (při platbě na dobírku) nebo do 1-2 pracovních dnů od připsání příslušné částky kupní ceny na účet prodávajícího (při platbě předem – bezhotovostní platbě převodem či vkladem na účet). Zboží, které není skladem, prodávající expeduje, jakmile je to možné (zpravidla dle typu produktu od 10 dnů do 6 týdnů od uzavření kupní smlouvy, v případě platby předem pak za podmínky plné úhrady kupní ceny); o přesném datu pak prodávající kupujícího informuje. O přesném datu připravenosti zboží k vyzvednutí pak prodávající kupujícího informuje. Kupující má kdykoli možnost se ohledně přibližného termínu dodání informovat u prodávajícího, a to i před uzavřením kupní smlouvy (kupujícímu se doporučuje zejména v případě zboží vyráběného na zakázku nebo zboží, které není skladem). Kupující bere na vědomí, že mohou nastat okolnosti, které prodávající neumí ovlivnit a pro které nastane nesplnitelnost dodání objednaného zboží kupujícímu; v takovém případě se použije postup podle následujícího odstavce.
-
Pokud výše uvedená doba dodání bude z technických důvodů nesplnitelná (nedostupnost zboží), prodávající se zavazuje o tom neprodleně informovat kupujícího a pokud nedojde k dohodě prodávajícího a kupujícího o dodání zboží v náhradní lhůtě, o dodání náhradního zboží ani o jiném náhradním plnění, je kterákoliv ze stran oprávněna od kupní smlouvy na dodání zboží odstoupit; v takovém případě se prodávající zavazuje nejpozději do 14 dnů od nabytí účinnosti odstoupení vrátit zaplacenou kupní cenu nebo zálohu, a to stejným způsobem, jaký byl použit při její platbě kupujícím, pokud se prodávající a kupující nedohodnou jinak. Kupující - spotřebitel je obdobně oprávněn od kupní smlouvy odstoupit v případě, že prodávající je v prodlení s odevzdáním zboží z jiného důvodu a svoji povinnost nesplní ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou mu kupující poskytl. Kupující – spotřebitel může od kupní smlouvy odstoupit bez dodatečné lhůty v případě, že prodávající odmítl plnit nebo je plnění v určeném čase nezbytné s ohledem na okolnosti při uzavření smlouvy nebo okolnosti, které kupující sdělil prodávajícímu před uzavřením kupní smlouvy.
-
Zboží je Prodávajícím dodáváno výhradně na území České republiky.
-
Prodávající Zboží odesílá, dodá Zboží Kupujícímu předáním prvnímu dopravci k přepravě pro Kupujícího a umožněním Kupujícímu uplatnit práva z přepravní smlouvy vůči dopravci. Kupujícímu – spotřebiteli je Zboží dodáno až okamžikem, kdy mu Zboží předá dopravce.
-
Dodání na místo doručení zahrnuje dodání zboží po první uzamykatelné dveře bez vynášky zboží dle podmínek dopravce a způsobu dodání zvoleného kupujícím při objednávce zboží.Další informace k jednotlivým způsobům platby je možné nalézt rovněž v záložce e-shopu Doprava a platba.
-
V případě, kdy poruší Kupující svoji povinnost převzít Zboží, s výjimkou případů dle čl. V Podmínek, nemá to za následek porušení povinnosti Prodávajícího Kupujícímu Zboží doručit. Zároveň to, že Zboží Kupující nepřevezme, není odstoupení od Smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím. Prodávajícímu, ale v takovém případě vzniká právo od Smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení Smlouvy Kupujícím, případně Zboží uskladnit, za což Prodávajícímu od Kupujícího náleží úplata ve výši 120 Kč/den. Pokud se rozhodne Kupující odstoupit od Smlouvy, je odstoupení účinné v den, kdy Kupujícímu Prodávající toto odstoupení doručí. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.
-
Pokud je z důvodů vzniklých na straně Kupujícího Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je povinností Kupujícího nahradit Prodávajícímu náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů Prodávající zašle Kupujícímu na jeho
e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné 14 dnů od doručení e-mailu. -
Zboží, které bylo uhrazeno předem, bude předáno jen kupujícímu či osobě oprávněné k převzetí zboží za kupujícího, přičemž v případě předání zboží dopravcem bude za takovou osobu považována osoba, která splní požadavky vyžadované dopravcem pro předání zboží, zejména při předání zboží zná podstatné náležitosti objednávky, prokáže svou totožnost, či sdělí jiné jedinečné identifikační údaje (předem sdělené prodávajícím či dopravcem kupujícímu) opravňující ji k převzetí zboží (PIN kód apod.).
-
Při převzetí zboží je kupující povinen zboží vizuálně zkontrolovat a překontrolovat neporušenost obalu a zboží. Kupující je oprávněn zboží nepřevzít v případě, že je na zboží nebo na jeho obalu viditelné mechanické poškození způsobné přepravou nebo v případě, že zboží není úplné. V takovém případě je kupující povinen sepsat s pracovníkem prodávajícího anebo přepravní společnosti, která zajišťuje dopravu zboží, protokol o škodě/reklamaci. Podpisem průvodního listu kupující stvrzuje, že zásilka byla dodána v pořádku
-
Nebezpeční škody na Zboží na Kupujícího přechází v okamžiku, kdy ho převezme. V případě, kdy Zboží nepřevezme, s výjimkou případů dle čl. V. Odstavec výše, na Kupujícího nebezpečí škody na Zboží přechází v okamžiku, kdy Kupující měl možnost ho převzít, ale z důvodů na straně Kupujícího k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží pro Kupujícího znamená, že od tohoto okamžiku nese veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.
-
Náklady na poštovné i balné, které Kupující zvolil v objednávce, nese Kupující a tyto náklady se řídí aktuálním ceníkem Prodávajícího. Náklady na dopravu Zboží, jakož i informace o způsobech odeslání Zboží Kupujícímu jsou dostupné v záložce e-shopu Doprava a platba
VI. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
-
Prodávající zaručuje, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží podle čl. V Podmínek je Zboží bez vad, zejména pak, že Zboží:
a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
b) je vhodné k účelu, pro který ho požadujete a s nímž souhlasíme;
c) je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci;
d) je vhodné k účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu obvykle používá;
e) množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem Zboží téhož druhu, které můžete rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná námi nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením;
f) je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které můžete rozumně očekávat; a
g) odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Vám byly poskytnuty před uzavřením smlouvy.
-
Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
-
V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. VI.1, může Kupující Prodávajícímu takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na adresy uvedené Prodávajícím u identifikačních údajů . Pro reklamaci může Kupující využít také vzorový formulář poskytovaný ze strany Prodávajícího, který nalezne zde. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chce Kupující vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůže následně, s výjimkou případů dle čl. 6. 4. bez souhlasu Prodávajícího změnit. Reklamaci vyřídí Prodávající v souladu s uplatněným právem Kupujícího z vadného plnění. V případě, že si nezvolí Kupující řešení vady, má práva uvedená v čl. 6.5 i v situacích, kdy vadné plnění bylo podstatným porušením Smlouvy.
-
Je-li vadné plnění podstatným porušením Smlouvy, má Kupující následující práva:
a) na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží;
b) na odstranění vady opravou Zboží;
c) na přiměřenou slevu z Ceny;
d) na odstoupení od Smlouvy.
V případě, že zvolí Kupující vyřešení dle bodů a) nebo b) a Prodávající vadu takto neodstraní v přiměřené lhůtě, kterou uvedl, nebo Kupujícímu sdělí, že tímto způsobem vadu neodstraní vůbec, má Kupující práva dle bodů c) a d), i když je v rámci reklamace původně nepožadoval. Zároveň pokud si zvolí Kupující odstranění vady opravou Zboží a Prodávající zjistí, že je vada neopravitelná, oznámí to Kupujícímu a ten si může zvolit jiný způsob odstranění vady.
-
Je-li vadné plnění nepodstatným porušením Smlouvy, Kupující má následující práva:
a) na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží;
b) na odstranění vady opravou Zboží;
c) na přiměřenou slevu z Ceny.
Pokud však vadu Prodávající neodstraní včas nebo odmítne vadu odstranit, vzniká Kupujícímu právo od Smlouvy odstoupit. Odstoupit může Kupující také v případě, kdy nemůže Zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vad po opravě Zboží nebo při větším počtu vad Zboží.
-
V případě podstatného i nepodstatného porušení nemůže Kupující odstoupit od Smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, pokud nemůže vrátit Zboží ve stavu, v jakém ho obdržel. To ale neplatí v následujících případech:
a) došlo-li ke změně stavu Zboží v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady;
b) bylo-li Zboží použito ještě před objevením vady;
c) nebyla-li nemožnost vrácení Zboží v nezměněném stavu způsobena Vaším jednáním anebo Vaším opomenutím,
d) došlo-li ze strany Kupujícího před objevením vady k prodeji, spotřebování nebo pozměnění Zboží při obvyklém použití; pokud k tomu však došlo jen částečně, je povinností Kupujícího tu část Zboží, kterou vrátit lze a v takovém případě Kupujícímu nebude vrácena část Cen odpovídající prospěchu Kupujícího z užití části Zboží.
-
Do 3 dnů od obdržení reklamace Kupujícímu na e-mailovou adresu Prodávající potvrdí, že reklamaci obdržel, kdy ji obdržel a předpokládanou dobu trvání vyřízení reklamace. Reklamaci vyřídí Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího obdržení. Lhůta může být po vzájemné dohodě prodloužena. Pokud lhůta marně uplyne, může Kupující odstoupit od Smlouvy.
-
O vyřízení reklamace Kupujícího bude Prodávající informovat e-mailem. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady je Kupující povinen prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je povinností Kupujícího, Prodavajícímu původní Zboží vrátit, náklady na toto vrácení však hradí Prodávající.
-
V případě, že je Kupující podnikatel, je jeho povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží.
-
V případě, že je Kupující spotřebitel, má právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží.
-
Ustanovení ohledně práva z vad se nepoužijí v případě:
a) Zboží, které je prodávané za nižší Cenu , na vadu, pro kterou byla nižší Cena ujednána;
b) opotřebení Zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním;
c) použitého Zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou Zboží mělo, když jej Kupující převzal;
d) kdy to vyplývá z povahy Zboží
VII. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY SPOTŘEBITELEM
-
K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Prodávajícím a Kupujícím od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
-
V případě, že je Kupující potřebitel, tedy osoba kupující Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, má v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení Zboží. V případě, že Prodávající a Kupující uzavřeli Smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání poslední části Zboží, a v případě, že uzavřeli Smlouvu, na základě které Kupujícímu bude Prodávající Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, začíná běžet dnem dodání první dodávky. Od Smlouvy může Kupující odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na adresy Prodávajícího uvedené u jeho identifikačních údajů). Pro odstoupení může Kupující využít také vzorový formulář poskytovaný ze strany Prodávajícího, který nalzene zde
-
Ani jako spotřebitel však nemůže Kupující od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy plnění uvedené v § 1837 Občanského zákoníku.
-
Lhůta k odstoupení dle čl. 2 Podmínek se považuje za zachovanou, pokud Prodávajícímu v jejím průběhu odešle Kupující oznámení, že od Smlouvy odstupuje.
-
V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 2 Podmínek je Kupující povinen Prodávajícímu Zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení a Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží ke Prodávajícímu. Kupující má naopak nárok na to, aby mu Prodávající vrátil Cenu za dopravu, avšak pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který Prodávající pro dodání Zboží nabízel.
-
V případě odstoupení od Smlouvy Kupujícímu bude Cena vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený odstoupení od Smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než Zboží Prodávající obdrží. Prodávající prosí, aby Zboží bylo vraceno čisté, pokud možno včetně originálního obalu.
-
V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 2 Podmínek Prodávajícímu však Kupující odpovídá za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se Kupující seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží, tj. způsobem, jakým by se se Zbožím seznamoval v kamenné prodejně. V případě, že Prodávající Kupujícímu ještě nevrátil Cenu, je Prodávající oprávněn pohledávku z titulu nákladů započíst na pohledávku Kupujícího na vrácení Ceny.
-
Nárok na akční výhodu (dárek, slevu či jiné zvýhodnění) vzniká, pokud objednávka splňuje všechna pravidla aktuálně vyhlášené akce. V případě, že Kupující odstoupí od Kupní smlouvy, tento nárok zaniká. Dárek je Kupující povinen vrátit spolu s nevyhovujícím Zbožím Prodávajícímu. Pokud Kupující vrací pouze část Zboží a hodnota ponechaného Zboží nepřekračuje stanovenou hranici pro nárok na dárek, je rovněž povinen Kupující dárek vrátit. V opačném případě mu bude účtována běžná cena dárku.
VIII. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY PRODÁVAJÍCÍM
-
Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě porušení závazku kupujícího z kupní smlouvy, zejména z důvodu nezaplacení ceny zboží ze strany kupujícího, prodlení kupujícího s převzetím zboží po koupi zboží nebo prodlení kupujícího s převzetím zboží po vyřízení reklamace prodávajícím.
-
Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy uzavřené s kupujícím rovněž v případě zjevné chyby v ceně zboží (čímž se rozumí zejména situace, je-li cena objednaného zboží zjevně jiná, než je pro tento druh a typ zboží obvyklé, aniž by uvedeného zboží bylo jasně uvedeno, že se jedná o slevu nebo akci) a jiné zjevné chyby v psaní mající vliv na podstatné náležitosti smlouvy. V případě, že tato situace nastane, prodávající bude neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu.
-
Prodávající je oprávněn od smlouvy dále odstoupit v případě vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti prodávajícího plnit (zboží není dodáno dodavatelem, došlo k výrazné změně ceny účtované dodavatelem, apod.). O odstoupení je prodávající povinen neprodleně informovat kupujícího a příp. se pokusit dohodnout s ním možné náhradní řešení.
-
V případě, že Prodávající odstoupil od smlouvy a Kupující zaplatil již část nebo celou kupní cenu, bude mu tato částka převedena zpět a to stejným způsobem, jaký byl použit při platbě ceny zboží kupujícím, pokud se prodávající a kupující nedohodnou jinak, v nejkratším možném termínu, nejpozději však do 14 dnů od nabytí účinnosti odstoupení.
IX. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
-
Informace týkající se ochrany osobních údajů v souvislosti s právní úpravou v oblasti ochrany osobních údajů - Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracování osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), (dále jen „GDPR“) - a zavedením opatření na zajištění souladu postupů prodávajícího s GDPR a se souvisejícími právními předpisy upravujícími ochranu osobních údajů (např. zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů), najde kupující na stránce Zpracování osobních údajů.
-
Spokojenost kupujícího s nákupem zjišťuje prodávající prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do nichž je e-shop prodávajícího zapojen. Tyto dotazníky zasílá prodávající pokaždé, když kupující nakoupí u prodávajícího, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti neodmítne kupující zasílání obchodních sdělení prodávajícího nebo kupující neodvolá svůj dříve udělený souhlas. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky je prováděno na základě oprávněného zájmu prodávajícího, který spočívá ve zjišťování spokojenosti kupujícího s nákupem. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování zpětné vazby zákazníků a analýz tržního postavení prodávajícího využívá prodávající zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely je prodávající oprávněn předávat informace o zakoupeném zboží a e-mailovou adresu kupujícího. Osobní údaje kupujícího nejsou při zasílání těchto e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky může kupující kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem.
V. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI
1. Prodávající není ve vztahu ke kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
2. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy obchod@doglovecz.cz Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na elektronickou adresu kupujícího.
3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
4. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line)
XI. DALŠÍ INFORMACE
-
Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
XII. ÚČINNOST OBCHODNÍCH PODMÍNEK
-
Pokud právní vztah Prodávajícího a Kupujícího obsahuje mezinárodní prvek (tedy například bude Prodávající zasílat zboží mimo území České republiky), bude se vztah vždy řídit právem České republiky. Pokud je však Kupující spotřebitel, není tímto ujednáním dotčena práva Kupujícího plynoucí z právních předpisů.
-
Veškerá písemná korespondence se bude Kupujícímu doručovat elektronickou poštou. E-mailová adresa Prodávajícího je uvedena u jeho identifikačních údajů. Prodávající bude doručovat korespondenci na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo přes kterou prodávajícího kontaktovali.
-
Smlouvu je možné měnit pouze na základě písemné dohody Prodávajícího s Kupujícím. Prodávající je však oprávněn změnit a doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny. O změně Kupujícího však bude Prodávající informovat pouze v případě, že má vytvořený Uživatelský účet (aby tuto informaci měl v případě, že bude objednávat nové Zboží, změna však nezakládá právo výpovědi, jelikož není uzavřena Smlouvu mezi Prodávajícím a Kupujícím, kterou by bylo možné vypovědět), nebo Kupujícímu na základě Smlouvy má Prodávající dodávat Zboží pravidelně a opakovaně. Informace o změně Kupujícímu zašle Prodávající na jeho e-mailovou adresu nejméně 14 dní před účinností této změny. Pokud od Kupujícího do 14 dnů od zaslání informace o změně neobdrží Prodávající výpověď uzavřené Smlouvy na pravidelné a opakované dodávky Zboží, stávají se nové podmínky součástí Smlouvy Prodávajícího a Kupujícího a uplatní se na další dodávku Zboží následující po účinnosti změny. Výpovědní doba v případě, že výpověď Kupující podá, činí 2 měsíce.
-
V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), nenese Prodávající odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, má Kupující i Prodávající právo od Smlouvy odstoupit.
-
Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
-
Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Prodávajícího, ale není Kupujícímu přístupná. Vždy však tyto Podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky obdrží Kupující e-mailem a bude tedy mít vždy přístup ke Smlouvě i bez součinnosti Prodávajícího. Prodávající doporučuje vždy potvrzení Objednávky a Podmínky uložit.
-
Práva a povinnosti smluvních stran z kupní smlouvy a v souvislosti s touto se řídí právním řádem České republiky, s vyloučením kolizních norem mezinárodního práva soukromého, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem (dále jen „občanský zákoník“), a je-li smluvní stranou spotřebitel, zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
-
Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
-
Prodávající si vyhrazuje právo na změnu těchto obchodních podmínek, která nabude účinnosti nejdříve dnem uveřejnění aktualizovaného znění obchodních podmínek na internetové stránce pr odávajícího. Kupní smlouva mezi prodávajícím a kupujícím se vždy řídí zněním obchodních podmínek platným ke dni, kdy byla kupní smlouva uzavřena.
Podmínky platné od 1.4.2025